ایران ترول سایت سرگرمی تفریحی اس ام اس عکس دانلود،ترول،عکس بازیگران،دانلود،نرم افزار،بازی،آهنگ،موزیک،دانلود جدید،عکس ترول،عکس پروفایل،ترول ایرانی،انیمیشن،کارتون

همه چیز براساس یک پرونده واقعی

همه چیز براساس یک پرونده واقعی

دسته بندی : تفریحی بیتوته تاریخ : شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷

گروه تلویزیون – زینب علیپور: جواد افشار پس از ساخت سریال «آنام» به سراغ یک مجموعه امنیتی پلیسی با عنوان «گاندو» به قلم آرش قادری رفته و این روزها سخت مشغول تصویربرداری این مجموعه است.
طبق اخباری که در رسانه ها منتشر شد، ۱۹ شهریور سریال کلید خورد و در حدود ۱۴۰ جلسه تصویربرداری ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه گروه پس از پایان تصویربرداری در ایران، به ترکیه و شهر استانبول سفر خواهند کرد و بخشی از سریال را در آنجا مقابل دوربین خواهند برد. هنوز شبکه پخش کننده سریال قطعی است. از این رو بانی فیلم به یکی از لوکیشن های این سریال رفته و گزارشی را تهیه کرده که در ادامه می خوانید:
بیمارستان آیت الله کاشانی در جنوب تهران یکی از لوکیشن های سریال «گاندو» است که در این لوکیشن وحید رهبانی، فرهاد قائمیان و علی افشار حضور دارند. یکی از بچه های گروه می گوید که دو روز در این بیمارستان مستقر خواهند بود. ضمن اینکه بخشی از فیلم «ماجرای نیمروز» هم در اتاق عمل این بیمارستان فیلمبرداری می شود و بازیگران اصلی آن هم به ترتیب وارد لوکیشن شده و به اتاق گریم می روند. در این میان عکس العمل بیماران هم با دیدن چهره هایی که می شناسند، خیلی جالب و دیدنی است. گرچه سعی می کنند که مزاحمتی در کار نداشته باشند. از جمله یکی از پرستاران که بیماری را با ویلچر به اتاقش می برد و سعی می کند مزاحم کار نشود. از این رو گروه تولید «گاندو» برای ضبط بخش هایی که به اتاق عمل مربوط می شود، باید دو روز در این لوکیشن مستقر باشند. گروه در طبقه دوم بیمارستان حضور دارند و صحنه را برای شروع تصویربرداری آغاز می کنند. در این میان پرستاران و بیماران بسیاری هم در رفت و آمد هستند و با کنجکاوی به تماشا کار می نشینند. در این مدت بازیگران هم در کنار کارگردان در حال دورخوانی فیلمنامه هستند. کار با سه دوربین همزمان در حال انجام است. نکته جالب اینکه در ۳۱ شهریور ماه گروه در حال ضبط سکانس های زمستانی سریال هستند و از این رو بازیگران باید کاپشن و لباس گرم بپوشند و با وجود گرما با این شرایط کار کنند. یکی دیگر از بچه های گروه هم عنوان می کند که لوکیشن بازداشتگاه در حال ساخت است و سعی شده تا از لوکیشن های تکراری در این سریال پرهیز شود و همچنین «گاندو» جزو سریال های پر لوکیشن تلویزیون است. ضمن اینکه قرار است این سریال در چند فصل تولید شود و آرش قادری در حال نگارش فصل دوم این مجموعه است.
همه چیز برای ضبط آماده می شود. وحید رهبانی به اتفاق یک خانم پرستار از ccu خارج شده و روی نیمکتی در سالن نشسته و دیالوگ ردو بدل می کنند. بعد از کات کارگردان، جواد عزتی هم از راه می رسد تا برای بازی در «ماجرای نیمروز» گریم شود و با بچه های گروه تولید سریال گپ می زند. شهرام خلج گریمور این فیلم هم از راه رسیده و گرم صحبت با بچه های گروه این سریال است. به نوعی دو گروه با هم تلفیق شدند و مدام در رفت و آمد هستند.
بعد از گرفتن برخی از سکانس ها در این ساختمان، گروه به ساختمان اورژانس که در کنار این ساختمان اصلی وجود دارد، منتقل شده و دوربین ها را مستقر می کنند. از این رو فرصتی مهیا می شود تا با جواد افشار کارگردان این سریال درباره کار گپ بزنیم.
جواد افشار:
«گاندو» قصه جسورانه ای دارد

جواد افشار کارگردانی «گاندو» پیش از این چند تله فیلم با چنین موضوعاتی ساخته و این نخستین بار است که تجربیاتش را در این موضوعات بخصوص در یک سریال به تصویر می کشد. وی در این باره به بان فیلم گفت: کار پلیسی و امنیتی کار کرده ام. چند تله فیلم هم ساخته ام. اما سریالی با این حجم و این ژانر معین و ویژه تاکنون کار نکردم و فکر می کنم تاکنون هم در تلویزیون ساخته نشده است. چون به هر حال این ژانر بسیار خاص و پرطرفدار است.
وی در ادامه درباره محدودیت هایی که در این زمینه برای ساخت چنین سریالی وجود دارد هم بیان کرد: متاسفانه خطوط قرمز همیشه در تلویزیون وجود داشته و هیچ وقت هم واقعی نبوده و بیشتر سلیقه ای و بعضا متحجرانه و کاملا شخصی است و به اعتقاد من اگر یک مقدار واقع بین و روشن بین باشند نسبت به قضایا و جامعه امروزی خیلی از این سخت گیریها و محدودیت ها اصلا نباید مسئله ما باشد. متاسفانه این موضوع در تلویزیون حاکم است و مدل حکومت های قبیله ای هم شده است. به عنوان مثال محدودیت ها در هر شبکه متفاوت است. در یک شبکه کمتر و در شبکه دیگر بیشتر. به اعتقاد من این عدم یکدستی به کار لطمه می زند و اصولی نیست و حواشی بی اهمیتی است که باعث تحجرگرایی نزد مخاطبان می شود.
افشار همچنین درباره شبکه پخش این سریال هم پاسخ داد: صحبت هایی برای پخش از شبکه سه شده که متاسفانه بیشترین سخت گیریها را هم در این زمینه شبکه سه دارد. من در این سالها که کار می کنم، شبکه دو یکی از بهترین پخش ها را داشته است. به هر حال با جوان گرایی که در مدیریت شبکه سه وجود دارد، ما انتظار داریم که یک مقدار همراه تر باشند.
این کارگردان درباره اعمال نظراتی هم که روی سریال ها هنگام پخش انجام می گیرد، گفت: امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون این قصه بسیار جسورانه است و از این نظر امیدوارم همانطور که به ما وعده دادند، در هنگام پخش از آن حمایت شود. چون امروزه مخاطب ما ملاحظه هیچ فرد و شخصی را نمی کند و باید واقع بینانه و بدون رودربایستی حقایق برای مردم آشکار شود و مخاطب باید باور و اعتماد کند که ما در سریال سازی مان ملاحظه هیچ فرد و جناحی را نمی کنیم. «گاندو» یک کار فراجناحی و ملی است و امیدوارم این باور نزد مخاطب به وجود بیاید. چون در این صورت خیلی از مشکلات حل می شود.
وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد داستان سریال بر اساس مستندات تاریخی است، بیان کرد: کاملا بر اساس یک پرونده واقعی است. به جرات می توانم بگویم که فقط برخی از اسامی و اماکن و لوکیشن ها دراماتیزه شده است. ضمن اینکه به هر حال آرش قادری سعی کرده با متدهای این ژانر یک اثر پویا و جذابی را به نگارش دربیاورد.
کارگردان سریال «آنام» درباره چند فصلی بودن این سریال هم گفت: صحبت از این بوده که سریال در ۳۰۰ قسمت و ۱۰ فصل ساخته شود که سیزن یک در حال ساخت است و آرش قادری هم نگارش فصل دوم را آغاز کرده است. پیش بینی ما این است که به محض اینکه تصویربرداری این فصل به پایان رسید، مقدمات فصل دوم را فراهم کنیم و بتوانیم بلافاصله شروع کنیم. حتی قرارداد برخی از کاراکترهای فصل دوم هم بسته شده است. البته برخی از بازیگران در هر دو فصل حضور دارند و تعدادی هم در فصل دوم به کار اضافه می شوند. ما در کستینگ این کار تاکتیکی را لحاظ کردیم. اینکه ترکیبی از بازیگران شناخته شده داشته باشیم و تعمدا از بازیگرانی هم دعوت به همکاری کنیم که برای مخاطب چهره های آشنایی نیستند و یا کمتر دیده شده اند. به هر حال ترکیب این چنینی فکر می کنم برای این سریال ترکیب خوبی باشد.
افشار درباره زمان پخش سریال هم افزود: فکر می کنم ما بتوانیم آخر سال سریال را به پخش برسانیم. اما به هر حال ما که در این زمینه تصمیم گیرنده نیستیم و برنامه ای در این زمینه هم به ما ارائه نشده است.
فرشاد گل سفیدی
ویژگی «گاندو» قاب بندی در تصویر است

فرشاد گل سفیدی یکی از مدیران تصویربرداری جوان اما با تجربه ای است که سالهاست با پروژه های بسیاری همکاری می کند. وی در گفت و گو با بانی فیلم درباره ویژگی های تصویربرداری این کار بیان کرد: ویژگی این کار قاب بندی آن است که بیشتر کار با دوربین روی دست است. ما این کار را با سه دوربین همزمان کار می کنیم. تا اینجا که اتفاق خوبی افتاده و فکر می کنم نتیجه خوبی هم در پخش داشته باشد.
وی همچنین درباره اصلاحات و اعمال نظراتی که هنگام پخش روی کار می شود و لطمه ای که به قاب بندی ها در تصویر از این نظر وارد می شود هم ادامه داد: من تمام این نکات را در کارم لحاظ می کنم. اینکه پخش کدام شبکه بهتر است و یا خوب نیست را از همان ابتدا و هنگام نورپردازی در کار لحاظ می کنم و همه نکاتی را که ممکن است هنگام پخش روی کار لحاظ شود را مد نظر دارم تا هر کاری هم که هنگام پخش روی آن اعمال شود، باز هم لطمه ای نمی تواند وارد کند.
گل سفیدی درباره شرایط و امکانات تصویربرداری با توجه به تحریم ها و شرایط اقتصادی روز جامعه و تاثیر آن روی کار خودش توضیح داد: شرایط خوب و به روز است و از این نظر تاثیر منفی روی کار ندارد و من هم مشکلی در این زمینه ندارم. در این کار ما نیاز به نور طبیعی داریم و ما هم از نورهای زیادی در کار استفاده نمی کنیم و سعی می کنیم از نور طبیعی در کار استفاده کنیم و در لوکیشن هایی مثا بازداشتگاه از کنتراستی که سکانس به ما می گوید استفاده می کنیم. تعامل خوبی هم با کارگردان دارم و تا به امروز خوشبختانه با مشکلی در این زمینه روبرو نبودیم.
وحید رهبانی:
«گاندو» قصه به روزی دارد

وحید رهبانی که این اواخر سریال «بچه های گروهان بلال» را داشت، یکی از نقش های اصلی این سریال را بازی می کند. وی درباره نقشی که در سریال ایفا می کند به بانی فیلم گفت: من خیلی نمی توانم درباره نقشی که در این کار بازی می کنم، توضیح بدهم. اما می توانم بگویم که من نقش محمد را بازی می کنم که یک مامور امنیتی در بخش ضد جاسوسی است و آدم آرام و مرموز و باهوش و بسیار متعهدی است.
وی درباره حضورش در فصل های بعدی این سریال هم ادامه داد: کاراکتر من به گونه ای است که در فصل دوم این سریال هم حضور دارم. البته مابقی اتفاقات را هنوز نمی دانم.
رهبانی درباره آمادگی جسمانی اش برای ایفای یک مامور امنیتی در این سریال هم خاطر نشان کرد: چون من در این سریال به عنوان مسوول یک تیم انتخاب شده ام و بچه هایی که در این تیم با من همکاری می کنند، بیشتر کارهای عملیاتی انجام می دهند. محمد بیشتر فکر می کند و به نوعی مغز متفکر گروه است. اما گاهی هم پیش می آید که در عملیات ها هم شرکت می کند. به هر حال من فکر می کنم بازیگر باید همیشه بدن آماده ای داشته باشد و صرفا برای بازی در یک کار پلیسی و کاری که نیاز به اکشن دارد، به این فکر نیفتد که باید مواظب فیزیک و بدن خودش باشد.
وی که پیش از این سریال در فیلم «برگ و باد» هم با جواد افشار همکاری داشته افزود: تعامل خوبی با هم داریم و تا اینجای کار خوشبختانه با مشکلی روبرو نبودیم. به هر حال آقای افشار سالهاست که در تلویزیون سریال های بسیاری ساخته و از این نظر حرفه ای است.
این بازیگر درباره استقبال مخاطب از سریال هنگام پخش هم در پایان گفت: این سریال به نظر من به خاطر قصه ویژه ای که دارد مطمئنم که مردم تماشا می کنند. چون خیلی قصه نویی دارد. نه به خاطر اینکه خودم در این کار بازی می کنم. اما قصه به گونه ای نوشته شده که خیلی به فضای جامعه امروزی نزدیک است. در نتیجه اطمینان دارم که دیده می شود.
علی افشار:
نقش یکی از بچه های ضدجاسوسی را بازی می کنم

علی افشار فرزند جواد افشار است که تاکنون تجربه حضور در چند کار را داشته است. وی درباره نقشی که در این سریال بازی می کند به بانی فیلم گفت: من در این سریال نقش داود را بازی می کنم که یکی از بچه های ضد جاسوسی است. البته هنوز نمی دانم این کاراکتر در فصل دوم حضور دارد یا نه.
وی درباره همکاری اش با پدرش عنوان کرد: فکر می کنم کار پنجمی است که در خدمت پدر هستم. من از دوران کودکی و نوجوانی معمولا با این حرفه آشنا شدم. البته پدر خیلی در کار جدی است و اگر در کار من ایرادی ببیند حتما تذکر می دهد. می توانم بگویم که سر کار اصلا پدرم نیست و نگاه جدی به کار دارد.
البته من به غیر از همکاری با پدر با کارگردانان دیگری هم همکاری داشتم. اما از کودکی به واسطه فعالیت پدر با بازیگری آشنا شدم و پشت صحنه می آمدم. وقت خوب بیداری، اروند، ملاقات و کیمیا برخی از کارهایی است که تاکنون بازی کرده ام. البته نگاه من هم به این کار خیلی جدی است و از این نظر رشته تحصیلی ام را کارگردانی بازیگری انتخاب کرده ام تا به صورت آکادمیک در این حرفه فعالیت کنم. البته نگاهم در دوران کودکی و نوجوانی خیلی جدی نبود و فکر می کردم کار راحتی است. اما وقتی وارد کار شدم و تجربه کردم، با سختیهای کار آشنا شدم و نگاهم به این حرفه جدی شد. به همین خاطر به صورت آکادمیک دنبال می کنم. راهنمایی های پدر هم در این زمنیه خیلی موثر بود و همین طور نگاه جدی که به کار دارد و من هم خیلی چیزها از ایشان و دوستانی که در این کار حضور دارند، یاد می گیرم. همه بچه ها این سریال را دوست دارند و همه معتقدیم که نتیجه خوبی در پخش خواهد داشت و مردم هم دوست دارند سریال را دنبال کنند. این را به خاطر اینکه پدر کارگردانش است نمی گویم. داستان سریال هم خیلی متفاوت و جذاب است.

نوشته همه چیز براساس یک پرونده واقعی اولین بار در بانی فیلم پدیدار شد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.