ایران ترول سایت سرگرمی تفریحی اس ام اس عکس دانلود،ترول،عکس بازیگران،دانلود،نرم افزار،بازی،آهنگ،موزیک،دانلود جدید،عکس ترول،عکس پروفایل،ترول ایرانی،انیمیشن،کارتون

تعامل رسانه و پروتستانتیسم ۲۰۱۲ - ۱۹۵۰

تعامل رسانه و پروتستانتیسم ۲۰۱۲ – ۱۹۵۰

دسته بندی : تفریحی بیتوته تاریخ : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

80163 72256 normal - تعامل رسانه و پروتستانتیسم ۲۰۱۲ - ۱۹۵۰ از زمان ظهور حضرت عیسی(ع) تاکنون تبلیغ از مؤلفه‌های اصلی مسیحیت و عامل گسترش آن بوده است. بیشتر فرقه‌های مسیحی در طول تاریخ به تبلیغ در دو حوزه درونی و بیرونی توجه داشته‌اند و در هر زمان و هر مکان ابزارهای متفاوت و روش‌های گوناگون را که تابعی از اصول عقاید آن فرقه، نیروی انسانی، فناوری، ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه هدف بوده است به کار گرفته‌اند. اما تردید نیست دو عامل مهم در سرعت بخشیدن به روند تبلیغ مسیحت نقش اساسی داشته است: نخست نهضت‌های اصلاح‌گرایانه مسیحی در قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی و به‌ وجود آمدن فرقه پروتستان که با برداشت خاص خود از ارتباط با روح‌القدس و پذیرش وحی زمینه را برای یک نهضت بزرگ تبلیغی در کشورهای پروتستان مهیا کرد. دوم انقلاب رسانه‌ا‌ی و ظهور صنعت چاپ که بی‌ارتباط با گسترش آیین پروتستان نبود. تبلیغ مسیحیت از ابداع چاپ تاکنون به رسانه‌ها وابستگی شدید یافته است و انواع رسانه‌های مکتوب و صوتی و تصویری برای انتشار پیام مسیحیت به کار گرفته شده‌اند. در قرن بیستم‌ و با افزایش کاربرد رسانه‌های الکترونیک در تبلیغ مسیحیت توجه صاحب‌نظران دو حوزه دین و رسانه به چگونگی فرایند ارتباط و تعامل این دو جلب شده است. رسانه‌ها در آگاهی بخشی دینی، تبلیغ دین، پخش و بازنمایی آیین‌ها و مناسک مذهبی و… نقش دارند و مسیحت که همواره در جست‌وجوی ابزار ارتباطی مناسب با مؤمنان به این دین و نیز انتشار پیام به غیرمسیحیان بوده است در قرن بیستم و بیست و یکم بیش از هر زمان دیگر از امکانات رسانه‌ای برای تبلیغ بهره‌مند شده است.
راهنمای خرید و مطالعه نسخه الکترونیک

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.